De huidige economische crisis zorgt ervoor dat bedrijven verliezen lijden die de levensvatbaarheid van zoveel bedrijven in gevaar brengen. Overheidssteunmaatregelen laten op zijn zachtst gezegd veel te wensen over, en de meeste ondernemers worden gedwongen zoveel mogelijk kosten te besparen, werknemers te ontslaan en op alles te besparen, en allereerst op reclame. In eerdere artikelen hebben we al uitgelegd dat internetpromotie tegenwoordig een van de weinige mogelijkheden is om actie te ondernemen, en besparingen op dit gebied verslechteren de situatie van veel ondernemers vaak alleen maar. De crisis zal eindigen, economen verwachten een volledig herstel van inkomen en werkgelegenheid tegen 2021, maar tegen het vierde kwartaal van dit jaar zouden deze indicatoren aanzienlijk moeten verbeteren. Degenen die hierop wachten in passiviteit, mogen echter niet wachten. Desalniettemin is het duidelijk dat het voor velen objectief gezien onmogelijk is om de marketingactiviteit op hetzelfde niveau te houden, laat staan te vergroten. Maar in dit geval moet u niet uit de schouder snijden, maar budgetten flexibel opnieuw toewijzen aan verschillende promotiekanalen, sommige tijdelijk uitschakelen. Laten we eens kijken op welke tools in internetmarketing u tijdens een crisis geld kunt besparen en welke duurder zijn om te negeren. SEO Als gevolg van het opschorten van SEO-werkzaamheden stopt de ontwikkeling van de site op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Dit betekent dat organisch verkeer in zoekmachines zal afnemen. Dit zal nogal langzaam gebeuren, omdat SEO-werken een lang post-effect hebben. Als je echter stopt met werken aan optimalisatie en concurrenten deze richting blijven ontwikkelen, zul je al snel in de rol van inhaalslag komen te staan. Het zal erg moeilijk zijn om de vorige posities terug te winnen in een sterk concurrerende markt in een ingestorte markt. Besparing op SEO is alleen redelijk als een sterke terugval van het bedrijf gedurende zes maanden of langer wordt voorspeld zonder een financiële buffer. In zakelijke gebieden op de lange termijn, vooral wanneer de check voor SEO niet te hoog is, wordt het ook niet aanbevolen om de optimalisatie te stoppen. Daarom, als na quarantaine een snel herstel van de vraag naar uw producten of diensten wordt voorspeld, is het beter om door te gaan met promotie in zoekmachines, als de voorspellingen niet te rooskleurig zijn, bijvoorbeeld in de toeristische sector, dan is het zinvol om SEO te onderbreken. Contextueel adverteren en targeting Contextueel adverteren en targeting geven een sneller effect in vergelijking met SEO, waardoor het hier gemakkelijker wordt om geld te besparen en de kosten van een fout niet zo hoog zijn. Het zal nuttig zijn om de context uit te schakelen voor die organisaties die de zogenaamde “handel van wielen” uitoefenen en nu is er geen mogelijkheid voor hen om te werken. Maar als je een lange transactiecyclus hebt, is het niet rendabel om de context uit te schakelen. Want aan het einde van langdurige onderhandelingen, die voor sommige bedrijven enkele maanden tot een jaar kunnen duren, ontstaat er een “gat” en als gevolg daarvan een cash gap. Als je zelfs nu nog op nul blijft werken en je banen behoudt, dan kun je met hoge kosten voor contextuele reclame in een klein minpuntje gaan. Gerichte advertenties in termen van het nemen van een aankoopbeslissing werken op dezelfde manier als contextueel adverteren, dus u moet een beslissing nemen op basis van dezelfde overwegingen. Website ontwikkeling of revisie Als je bepaalde gebreken op de site hebt verzameld, is dit het moment om ze aan te pakken. Wanneer de marktsituatie weer normaal wordt, begint het verkeer zich te herstellen. Maar na de crisis hebben mensen minder geld, waardoor de selectiecriteria strenger worden. U moet nu uw best doen om de potentiële conversies op uw website te verbeteren. Na een crisis zou u beter moeten zijn dan uw concurrenten. Misschien moet u de beschrijving van goederen en diensten bijwerken, relevante inhoud gaan maken, functionaliteit uitbreiden en andere acties ondernemen die, in hun totaliteit, de conversie verhogen. Analytics en verkoop via meerdere kanalen Het proces van het uitschakelen van marketingkanalen moet zeer zorgvuldig worden benaderd, nadat we eerder hebben onderzocht hoe ze elkaar beïnvloeden. Om dit te doen, moet u end-to-end-analyses verbinden en leren hoe u deze correct kunt gebruiken. Het komt voor dat wanneer een advertentiekanaal wordt uitgeschakeld, wat niet erg winstgevend lijkt, het bedrijf geen winst meer maakt op andere kanalen. Het is een feit dat ze kunnen en vaak samenwerken, als aanvulling op elkaars inspanningen. Geïntegreerde internetmarketing is de meest effectieve manier om reclame te maken, en als je het verplettert, is het belangrijk om met data te kunnen werken om negatieve gevolgen te voorkomen. Gevolgtrekking De periode van onzekerheid brengt velen in verwarring. Er is geen duidelijk begrip van hoe te handelen, en er zijn ook geen universele recepten voor succes. Wat wel duidelijk is, is dat je niet moet toegeven aan paniek, inactief moet blijven en onnadenkend kosten moet besparen. Ga bij internetmarketing verder:
Bedrijven die er alles aan doen om zich aan te passen aan de opkomende realiteit, hebben de kans om de concurrentie voor te zijn wanneer iedereen weer op volle kracht begint te werken. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |