Betere Telemarketing dankzij zakelijke telefonie en VoIP

Wanneer u telemarketing doet, moeten de telefoonkosten laag zijn en de flexibiliteit hoog, dan is zakelijke telefonie op basis van VoIP het beste. Of telemarketing nog de beste manier is om leads te generen is een andere punt.Televisiewinkel programma’s en de lange ‘infomercials’ zijn de hoofdschuldigen van misleidende commercials. Ze gebruiken glad pratende presentatoren, uitgebreid opgezette demonstraties, aankondigingen van drastische prijsverlagingen, ‘op is op’-tijdsdruk en ongeëvenaard koopgemak om de aan cliënten kopers die over de minste weerstand beschikken over te halen. Zou kom je aan leads maar kan het merk schade berokkenen. Maar nog erger zijn de zogenaamde verkopers van gebakken lucht’, die mailings ontwerpen en verspreiden. Zij schrijven teksten met de bedoeling de kopers te misleiden. Er komt veel spam je mailbox binnen die de indruk wekt dat je iets hebt besteld of geld schuldig bent, is frauduleus. Als je daar al op ingaat, heb je een grote kans te betalen voor iets dat je niet wilt hebben en ook niet hebt besteld. Andere direct marketeers doen alsof ze bezig zijn met onderzoek, terwijl ze in werkelijkheid suggestieve vragen stellen om consumenten door te lichten of over te halen. Oplichterij, zoals nep-investeringsprogramma´s en valse collectes voor liefdadige doeleinden, zijn de afgelopen jaren ook sterk toegenomen. Een gebruikelijke vorm van internetfraude is phishing, een soort identiteitsdiefstal waar gebruikers met bedrieglijke e-mails en frauduleuze websites worden verleid om hun persoonlijke gegevens te onthullen. De meeste mensen die internet gebruiken, hebben wel eens een phishing-mail ontvangen. Veel gebruikers kennen dit verschijnsel, maar phishing kan degenen die in de netten verstrikt raken, duur komen te staan. In zulke mail doet de afzender zich voor als een bank of creditcardmaatschappij die ‘ter controle’ naar de inlognaam en het Wachtwoord van de rekeninghouder vraagt. Het kan ook schadelijk zijn voor de merkidentiteit van legitieme online marketeers die hun best hebben gedaan om het vertrouwen van de gebruikers op te bouwen met web- en e-mail-transacties. Ook voor normale producten die op veilingsites staan, brengen grapjassen een hoog bod uit dat ze vervolgens niet kunnen waarmaken. De bieder is doorgaans moeilijk te traceren. Veel consumenten maken zich zorgen over online beveiliging. Ze zijn bang dat gewetenloze gluurders hun online transacties onderscheppen of hun creditcardnummer opvangen en voor zichzelf gebruiken. Bedrijven die online zaken doen, zijn op hun beurt bang dat anderen via internet hun computersystemen binnendringen voor bedrijfsspionage of zelfs sabotage. Er is een voortdurende concurrentie gaande tussen beveiligingssystemen en de degenen die deze willen hacken. Een laatste punt van zorg over internetmarketing is de toegang van kwetsbare of ongeoorloofde groepen. Makers van materiaal voor volwassenen vinden het moeilijk om minderjarigen te weren. In een specifieker voorbeeld werden verkopers op eBaycom het slachtoffer van een dertien jaar oude jongen die had geboden op antiquiteiten en zeldzame kunstwerken ter waarde van drie miljoen dollar. eBay heeft een stringent beleid dat niemand onder achttien jaar mag bieden, maar gaat grotendeels af op het woord van de betrokkene. Helaas voorkwam dit systeem niet dat deze tiener op een virtuele joyride ging.

Meer informatie: https://www.zakelijketelefoniespecialisten.nl