Menig ondernemer twijfelt vandaag de dag over het nut van promotiemateriaal bedrukken. Veelal is die twijfel grotendeels –zo niet compleet- gebaseerd op hedendaagse berichten. Berichten die ons vertellen dat gedrukte promotie als offline marketing aan waarde heeft ingeboet. Niets is echter minder waar. In veel gevallen kan drukwerk uw merk of onderneming juist op de benodigde manier ondersteunen. Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen wat promotiemateriaal bedrukken doet met uw (potentiële) klanten. Drukwerk toont persoonlijkheid en kwaliteitEen manier om als merk of bedrijf op te vallen, is door de moeite die u erin investeert. Alhoewel marketingbudgetten tegenwoordig steeds meer gebaseerd zijn op online strategieën, geeft een uniek vormgegeven stukje drukwerk door DPF uw klant het gevoel dat u een unieke persoonlijkheid uitademt. Zegt u nu zelf, wanneer heeft u voor de laatste keer een zorgvuldig ontworpen en uitgewerkt stuk drukwerk in handen gehad? Kiest u ervoor om promotiemateriaal te bedrukken, dan heeft u daarin ook vele keuzemogelijkheden. Mogelijkheden waarmee het u lukt om een uniek visitekaartje neer te zetten dat online nooit zo beleefd had kunnen worden. Gedrukt materiaal stimuleert de zintuigen van de ontvangerAlhoewel digitaal drukwerk een handige vorm van communicatie en marketing is, ervaart u het niet zo sterk als gedrukte promotiematerialen. Wanneer een potentiële klant of consument een online promotie tot zich neemt, is dit slechts oppervlakkig en van korte duur. Laat u promotiemateriaal bedrukken, dan voelt de klant het materiaal tussen zijn vingertoppen, ruikt hij de geur van papier en ervaart hij de kleuren als veel levendiger en intenser dan op een scherm van een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon. Gedrukt materiaal weet de aandacht te grijpenPromotiemateriaal bedrukken heeft nog een laatste voordeel, dat voortborduurt op het bovenstaande. Dankzij de intensere beleving van het materiaal zal de geïnteresseerde of (potentiële) klant minder snel afgeleid raken. Waar online andere advertenties al schreeuwen om de blik van de lezer, zorgt tastbaar materiaal voor een ‘echt’ moment met de klant. En wederom is bewezen; des te meer aandacht u in een eerste stadium weet te trekken, des te groter is de kans op conversie in de stap erna.
|
https://dpf-printing.com/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Bij de fysiotherapie in Nijmegen word je snel geholpen Heb je klachten aan je rug of aan je nek, of kamp jij juist met klachten in je knieën of ergens anders in het bewegingsapparaat...
- De avontuurlijke geest van je zoon aanmoedigen met fietsen De avontuurlijke geest van je zoon aanmoedigen met fietsen Kinderen opvoeden is zowel uitdagend als leuk omdat ouders de hobby’s van hun kinderen moeten begrijpen....
- Een opgezette dierenkop voor jouw interieur Heb jij het idee dat je nog een belangrijk decoratiestuk in jouw huis mist en kun je niet goed plaatsen wat het is? Misschien is...
- Voor de mooiste rouwbloemen uit Rotterdam moet u bij deze specialist zijn Boeketterie Binnenweg is een gevestigde waarde geworden in Rotterdam. Al meer dan 25 jaar zijn zij dé bloemenwinkel waarbij u de mooiste rouwbloemen kunt kopen...
- Trouwringen van topmerken te koop in Nijmegen De belangrijkste dag van uw leven komt er aan! Staat de belangrijkste dag van uw leven, uw trouwdag, er aan te komen? Bent u kort...
- Uit welke soorten wandelcoaching kun je kiezen? Heb jij er al van gehoord of denk je erover na om het uit te proberen? Wandelcoaching in het traject om van een burn-out te...