Menig ondernemer twijfelt vandaag de dag over het nut van promotiemateriaal bedrukken. Veelal is die twijfel grotendeels –zo niet compleet- gebaseerd op hedendaagse berichten. Berichten die ons vertellen dat gedrukte promotie als offline marketing aan waarde heeft ingeboet. Niets is echter minder waar. In veel gevallen kan drukwerk uw merk of onderneming juist op de benodigde manier ondersteunen. Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen wat promotiemateriaal bedrukken doet met uw (potentiële) klanten. Drukwerk toont persoonlijkheid en kwaliteitEen manier om als merk of bedrijf op te vallen, is door de moeite die u erin investeert. Alhoewel marketingbudgetten tegenwoordig steeds meer gebaseerd zijn op online strategieën, geeft een uniek vormgegeven stukje drukwerk door DPF uw klant het gevoel dat u een unieke persoonlijkheid uitademt. Zegt u nu zelf, wanneer heeft u voor de laatste keer een zorgvuldig ontworpen en uitgewerkt stuk drukwerk in handen gehad? Kiest u ervoor om promotiemateriaal te bedrukken, dan heeft u daarin ook vele keuzemogelijkheden. Mogelijkheden waarmee het u lukt om een uniek visitekaartje neer te zetten dat online nooit zo beleefd had kunnen worden. Gedrukt materiaal stimuleert de zintuigen van de ontvangerAlhoewel digitaal drukwerk een handige vorm van communicatie en marketing is, ervaart u het niet zo sterk als gedrukte promotiematerialen. Wanneer een potentiële klant of consument een online promotie tot zich neemt, is dit slechts oppervlakkig en van korte duur. Laat u promotiemateriaal bedrukken, dan voelt de klant het materiaal tussen zijn vingertoppen, ruikt hij de geur van papier en ervaart hij de kleuren als veel levendiger en intenser dan op een scherm van een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon. Gedrukt materiaal weet de aandacht te grijpenPromotiemateriaal bedrukken heeft nog een laatste voordeel, dat voortborduurt op het bovenstaande. Dankzij de intensere beleving van het materiaal zal de geïnteresseerde of (potentiële) klant minder snel afgeleid raken. Waar online andere advertenties al schreeuwen om de blik van de lezer, zorgt tastbaar materiaal voor een ‘echt’ moment met de klant. En wederom is bewezen; des te meer aandacht u in een eerste stadium weet te trekken, des te groter is de kans op conversie in de stap erna.
|
https://dpf-printing.com/ |