Wat we proberen te zeggen is dat zelfs als u de winnaar bent, uw posities kunnen (en waarschijnlijk ook zullen) worden vervangen door concurrenten de andere dag, en vice versa. In de grafiek hieronder ziet u het belang van de hoogste ranking in Google, afhankelijk van hun organische click-through rate (CTR) distributie voor mei 2019 (gebaseerd op gegevens van Advanced Web Ranking). Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. SERP functies Laten we eens kijken naar de resultaten voor de zoekopdracht “Hoe aardappelen bakken”. Het eerste resultaat is een Google-fragment met alle of de belangrijkste informatie, zodat u de andere resultaten niet hoeft te controleren. 28 Google-rijke fragmenten die u in 2019 moet weten [handleiding + infographic]. Het is omdat de SERP-functies een grotere visuele aantrekkingskracht hebben en ze bieden vaak genoeg informatie zodat de Google-gebruikers helemaal niet op andere resultaten hoeven te klikken of ze alleen op de resultaten klikken. Dit zijn enkele van de meest voorkomende rijke fragmenten die u in de SERP ziet: Uitgelicht fragment Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Evenementen Typ gewoon het trefwoord in, selecteer de locatie en het apparaattype. Deze tool toont u de zoekresultaten en eventuele SERP-functies. Het schat de impact op een schaal van 0 tot 5 in. Om meer te weten te komen, klik op de functie. U kunt ook het werkelijke uiterlijk van de SERP zien als u op de “Preview snapshot” klikt. On-page en technische SEO Zoekmachinealgoritmes hebben een lange weg afgelegd en zijn geavanceerder geworden uit de tijd dat inhoud, titels en beschrijvingen vol met trefwoorden volstonden om een hoge positie in de zoekresultaten te bereiken. Als je SEO wilt leren, kun je niet vast komen te zitten in het verleden. Een van de grootste verbeteringen van zoekmachines is dat ze rekening houden met de menselijke factor, met andere woorden, de betrokkenheid van de gebruiker. Vergeet niet dat SEO is over het richten van echte mensen, niet alleen zoekmachines. Metatags Voor gedetailleerde informatie moet u de definities en geavanceerde optimalisatietips in onze SEOpedia lezen, zowel voor de titels als de metabeschrijvingen. Ze zijn niet meer zo belangrijk als vroeger vanuit technisch oogpunt. Meta-titels en beschrijvingen vol met trefwoorden hebben geen directe invloed op uw rankings, maar ze blijven een sterke psychologische factor die de CTR en de algemene betrokkenheid van de gebruiker beïnvloedt. Daarom zijn ze nog steeds erg belangrijk voor SEO. Raak niet in de war door bloggers die zeggen dat titels en metabeschrijvingen helemaal niet belangrijk zijn. Aan de andere kant, houd er rekening mee dat Google-algoritme verandert titels en beschrijvingen om beter aan te geven wat hun relevantie is voor de zoekopdracht in het geval dat uw exemplaar niet voldoende overeenkomt. Er zijn veel tools en plugins (bijv. Yoast voor WordPress) die uw inhoud analyseren in termen van focus keyword gebruik in meta titel, meta beschrijving, kopjes, algemene keyword dichtheid, alt afbeelding attributen en anderen. Ze bieden veel hints, maar kunnen nauwelijks volgen Google’s algoritme gericht op de menselijke factor. Zorg ervoor dat u zowel technische standpunten en gebruikerservaring in overweging neemt bij het creëren van metatags. SEO-checklist op de pagina’s 1. 1. Zoek uit wat mensen zoeken voordat u begint te schrijven Dit zijn de belangrijkste vragen voordat u begint met schrijven en het maakt niet uit of het een blog of een product landing page is. Er zijn vele manieren om daar achter te komen. Trefwoordonderzoek is een onvermijdelijk onderdeel ervan. We praten over hoe je trefwoord onderzoek te doen in het 5e hoofdstuk. 2. 2. Titel tags en koppen
|
https://ralfvanveen.com |