Internet marketing

Zaken samen oppakken met een SEO specialist

Wat we proberen te zeggen is dat zelfs als u de winnaar bent, uw posities kunnen (en waarschijnlijk ook zullen) worden vervangen door concurrenten de andere dag, en vice versa.

In de grafiek hieronder ziet u het belang van de hoogste ranking in Google, afhankelijk van hun organische click-through rate (CTR) distributie voor mei 2019 (gebaseerd op gegevens van Advanced Web Ranking).

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

SERP functies
Natuurlijk is het belangrijk om eerst te rangschikken, maar tegenwoordig moet je rekening houden met de zogenaamde “nulpositie”.

Laten we eens kijken naar de resultaten voor de zoekopdracht “Hoe aardappelen bakken”. Het eerste resultaat is een Google-fragment met alle of de belangrijkste informatie, zodat u de andere resultaten niet hoeft te controleren.

28 Google-rijke fragmenten die u in 2019 moet weten [handleiding + infographic].
Er zijn veel SERP-functies (ook wel Rich snippets genoemd). Waarom zou je er om geven? Rich snippets beïnvloeden het gedrag van gebruikers wanneer ze de SERP zien. Met andere woorden, de generieke organische zoekresultaten kunnen hebben en in veel gevallen hebben ze lagere click-through rates (CTR).

Het is omdat de SERP-functies een grotere visuele aantrekkingskracht hebben en ze bieden vaak genoeg informatie zodat de Google-gebruikers helemaal niet op andere resultaten hoeven te klikken of ze alleen op de resultaten klikken.

Dit zijn enkele van de meest voorkomende rijke fragmenten die u in de SERP ziet:

Uitgelicht fragment
Antwoordvak
Carrousel (afbeeldingen, video’s, producten)
Beeld pakket
Kaart
Gesponsorde functies (Google Ads, vluchten, shop op Google)
Kennis grafiek
Top verhalen

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Evenementen
Sitelinks
Het goede is dat er manieren zijn om de impact van deze verbeterde resultaten te herkennen en te analyseren. Bijvoorbeeld, SERPChecker zal het werk doen.

Typ gewoon het trefwoord in, selecteer de locatie en het apparaattype. Deze tool toont u de zoekresultaten en eventuele SERP-functies. Het schat de impact op een schaal van 0 tot 5 in.

Om meer te weten te komen, klik op de functie. U kunt ook het werkelijke uiterlijk van de SERP zien als u op de “Preview snapshot” klikt.

On-page en technische SEO
Op de pagina SEO bevat een vrij lange checklist van taken om te doen. Een paar jaar geleden ging het vooral om metatags, te geoptimaliseerde inhoud en koppen. Als je in 2019 SEO wilt leren, heb je veel meer plezier met de on-page dingen. Laten we er in duiken.

Zoekmachinealgoritmes hebben een lange weg afgelegd en zijn geavanceerder geworden uit de tijd dat inhoud, titels en beschrijvingen vol met trefwoorden volstonden om een hoge positie in de zoekresultaten te bereiken.

Als je SEO wilt leren, kun je niet vast komen te zitten in het verleden. Een van de grootste verbeteringen van zoekmachines is dat ze rekening houden met de menselijke factor, met andere woorden, de betrokkenheid van de gebruiker.

Vergeet niet dat SEO is over het richten van echte mensen, niet alleen zoekmachines.

Metatags
Metatags zijn een onderdeel van de HTML-code. Ze beschrijven de inhoud van de website. De belangrijkste zijn metatitels en metabeschrijvingen.

Voor gedetailleerde informatie moet u de definities en geavanceerde optimalisatietips in onze SEOpedia lezen, zowel voor de titels als de metabeschrijvingen.

Ze zijn niet meer zo belangrijk als vroeger vanuit technisch oogpunt.

Meta-titels en beschrijvingen vol met trefwoorden hebben geen directe invloed op uw rankings, maar ze blijven een sterke psychologische factor die de CTR en de algemene betrokkenheid van de gebruiker beïnvloedt. Daarom zijn ze nog steeds erg belangrijk voor SEO.

Raak niet in de war door bloggers die zeggen dat titels en metabeschrijvingen helemaal niet belangrijk zijn. Aan de andere kant, houd er rekening mee dat Google-algoritme verandert titels en beschrijvingen om beter aan te geven wat hun relevantie is voor de zoekopdracht in het geval dat uw exemplaar niet voldoende overeenkomt.

Er zijn veel tools en plugins (bijv. Yoast voor WordPress) die uw inhoud analyseren in termen van focus keyword gebruik in meta titel, meta beschrijving, kopjes, algemene keyword dichtheid, alt afbeelding attributen en anderen.

Ze bieden veel hints, maar kunnen nauwelijks volgen Google’s algoritme gericht op de menselijke factor. Zorg ervoor dat u zowel technische standpunten en gebruikerservaring in overweging neemt bij het creëren van metatags.

SEO-checklist op de pagina’s
Laten we beginnen met de dingen die u kunt doen in WordPress of een ander contentmanagementsysteem.

1. 1. Zoek uit wat mensen zoeken voordat u begint te schrijven
Bent u van plan om te schrijven over een onderwerp waar mensen naar zoeken? Weet u zeker dat uw standpunt anders en uniek is? Kun je een nieuwe toegevoegde waarde bieden aan het onderwerp? Is uw timing juist?

Dit zijn de belangrijkste vragen voordat u begint met schrijven en het maakt niet uit of het een blog of een product landing page is. Er zijn vele manieren om daar achter te komen. Trefwoordonderzoek is een onvermijdelijk onderdeel ervan. We praten over hoe je trefwoord onderzoek te doen in het 5e hoofdstuk.

2. 2. Titel tags en koppen
Maak een aantrekkelijk titelplaatje, metabeschrijving en koppen. Houd rekening met wat we eerder al zeiden. Uw belangrijkste focus trefwoord moet er nog steeds zijn, zodat gebruikers weten waar uw website over gaat. Gebruik de metabeschrijving als een geweldige kans voor de call-to-action (CTA) nadruk.

 

https://ralfvanveen.com
Back To Top