Muziek

11 tips om je trouwfeest tot een succes te maken

 

Jouw trouwdag is een belangrijke dag en dus wil je ook dat het een feest wordt om nooit te vergeten. Je gaat op zoek naar de mooiste locatie voor het feest, de beste muziek op je bruiloft en de fijnste accessoires als aankleding. Bij deze 11 tips waardoor het echt jouw droomfeest wordt!

 

Tip 1: Begin op tijd!

 

Er moet veel geregeld worden voor een trouwdag. Natuurlijk kan je hier iemand voor inhuren, maar je zal toch veel dingen zelf moeten beslissen hoe je het hebben wilt. Begin hier op tijd mee, al is het alleen al omdat veel zaken al heel lang van tevoren besproken moeten worden! Leg een schrift op de keukentafel waar jullie alles in op kunnen schrijven wat spontaan in je opkomt. En op een geschikt moment kan je die wensen dan met elkaar bespreken. Zo krijg je een dag vol met allerlei leuke, persoonlijke dingen!

 

Tip 2: Boek een DJ of band

 

Bij een groot feest hoort natuurlijk muziek. Ook dit zal je vaak al op tijd moeten reserveren, want de beste zitten immers al snel vol. Beide vormen hebben zo hun voordelen. Maar waarom huur je niet een DJ met saxofonist, bijvoorbeeld? Dan heb je beide sferen te pakken. Een DJ kan natuurlijk wel voor veel meer variatie zorgen dan de meeste bands. Een professionele DJ zal goed weten in te spelen op het publiek. Zorg dat je een DJ huurt, die voor het huwelijk al kennis met je maakt, zodat je al jullie wensen al met hem kan bespreken!

 

Tip 3: Zoek een locatie die jullie aanspreekt

 

Hebben jullie elkaar in de kroeg ontmoet, hebben jullie een stamcafé of een favoriet strandtentje? Waarom zou je niet kijken of je daar kan trouwen? Maar denk ook eens aan hele andere zaken als een feest in de natuur en zoek een hier een mooie locatie bij uit. Het is wel handig om te kiezen voor een plek waar de gasten makkelijk kunnen komen. Of je regelt gewoon busvervoer of een slaapplek voor na het feest!

 

Tip 4: Wie verzorgt de catering

 

Wil je een leuk feest in gewoon je eigen tuin? Helemaal top, alleen: let wel op dat dat niet inhoudt dat je dan ook zelf overal achteraan loopt te hollen! Zorg dat er mensen zijn die de catering verzorgen! Huur een bedrijf in of vraag mensen hiervoor. Laatstgenoemde is goedkoper, maar dan heb je nog wel zelf alle zorgen aan je hoofd over de inkopen. En wie vraag je? Want al je vrienden zijn ook je gasten…en die moeten toch ook gewoon lekker kunnen feesten, toch?

 

Tip 5: Een vriend(in) die jullie trouwt

 

Tegenwoordig is het zomaar mogelijk: een vriend(in), broer, zus of wat dan ook die het bruidspaar trouwt! Persoonlijker kan je het niet hebben! Moet alleen die persoon het wel willen en hiervoor BABS (buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand) willen worden…

 

Tip 6: Kies een thema

 

Om je feest iets extra’s te geven, kan je kiezen voor een bepaald thema. Hierbij kan je denken aan thema’s als strandfeest, rock & roll party of juist een echt glamourfeest. Maar je kan het ook veel eenvoudiger houden door voor een bepaalde kleur of kleurencombinatie te kiezen. Voer deze kleurstelling echt door in de kleding, als aankleding en bijvoorbeeld in het bruidsboeket en de bruidstaart en je hebt een hele sfeervolle uitstraling. Het geeft ook meteen een bepaalde sfeer mee. Want of je nu kiest voor zachtroze en dat soort kleurtjes of dat je juist gaat voor vrolijk oranje en geel: dat maakt behoorlijk verschil!

 

Tip 7: De juiste gastenlijst

 

Je moet er toch niet aan denken dat je iemand vergeet uit te nodigen! Daarom is het handig om naast je ideeën schrift ook de gasten die in je op komen op te schrijven. En niet pas als de enveloppen al in huis zijn, maar doe het echt al een tijdje ervoor!

 

Tip 8: Ook een fotograaf bij het feest ’s avonds

 

Bij de officiële aangelegenheden is er meestal een vakfotograaf ingehuurd. Maar waarom zou je dit ook niet tijdens het feest doen? Ook daar kunnen de mooiste momenten ontstaan en een fotootje van een smartphone kan nog altijd niet tippen aan de kwaliteit van een echte fotograaf! Daarnaast heeft hij (of zij natuurlijk) veel meer ervaring om op het juiste moment een bijzondere foto te maken!

 

Tip 9: Extra entertainment

 

Het is eveneens een leuk idee om voor extra entertainment te zorgen. Niet iedereen staat graag op de dansvloer. Zet bijvoorbeeld spelletjes neer zoals een sjoelbak, een voetbaltafel en een dartbord. Of kies voor een goochelaar die bij je gasten langs de tafels gaat of een showtje verzorgt. En natuurlijk kunnen jullie zelf ook het publiek extra vermaken door de openingsdans grandioos neer te zetten…

 

Tip 10: Leuke bedankjes

 

Natuurlijk wil je je gasten bedanken voor hun bezoek én ze een blijvende herinnering meegeven. Het is leuk als het iets is waar jullie namen opstaan of zelfs een foto. Maar je kan ook hele andere dingen bedenken. Naast kant-en-klare artikelen kopen (via internet alleen al kan je heel uitéénlopende dingen vinden) kan je ze ook zelf maken! Leuk om te doen, het geeft immers al voorpret, en het is nog persoonlijk ook. Haak, vouw, brei of timmer iets leuks in elkaar! Maak het niet te ingewikkeld, want je moet er wel veel maken… Begin er dus ook op tijd mee!

 

Tip 11: Blijf er slapen!

 

Ook als je in de buurt blijft, is het heerlijk om als bruidspaar het feest een nachtje door te laten gaan. Is er bij de locatie een kamer te boeken? Lekker doen! Je nog even lekker laten verwennen. Rustig uitslapen, een lekker ontbijtje en is de locatie een mooie plek? Waarom zou je er niet nog een paar dagen blijven? Alles even lekker laten bezinken en niet direct weer terug moeten naar de hectiek van alledag! Ga je toch al op huwelijksreis? Nou en… dan is dit een heerlijk extraatje wat echt nog bij je trouwdag zelf hoort! Trouw je op een locatie verder weg? Denk dan eens aan een locatie bij een kampeerboerderij ofzo en laat ook je gasten nog een nachtje blijven!

 

 

 

 

 

https://www.theperfectwedding.nl/bedrijven/24618/dj-big-blender-bruiloft-dj-drive-in-show-ervaren-allround
Back To Top