Een inbound callcenter wordt door veel experts en bedrijven aanbevolen. De redenen verschillen, maar ze hebben gemeen dat voor allemaal wat te zeggen valt. Een bedrijf dat zijn binnenkomende telefoontjes uitbesteed kan deze tijd bijvoorbeeld gebruiken om zich op zijn kerntaken te focussen en het zorgt ervoor dat er geen werknemer in dienst genomen hoeft te worden om de telefoon op te nemen. Maar er zijn ook tegengeluiden: het zou te duur en bovendien niet rendabel zijn als een bedrijf maar weinig telefoontjes krijgt, en door het uitbesteden van de telefoontjes zou de kwaliteit van de service en kennis van de opdrachtgever in de gesprekken verloren gaan. De discussie is nog altijd volop aan de gang en het beste antwoord is waarschijnlijk dat het volledig afhangt van de callcenter en het bedrijf. Maar het mag ook gezegd worden dat de tegengeluiden vaak niet meer op gaan. Er zijn namelijk steeds meer callcenters waarbij de hoge vaste maandelijkse kosten ongeacht het aantal telefoontjes zijn vervangen door een flexibel maandbedrag wat volledig afhankelijk is van het aantal telefoontjes: minder telefoontjes betekent een minder hoge rekening. Ook hebben callcenters hun service volledig aangepast zodat ze wel degelijk veel kennis hebben van het bedrijf en de service kunnen verlenen die de opdrachtgever zelf zou geven. Het bedrijf bizziphone is hier een goed voorbeeld van: het bedrijf hanteert een laag vast maandelijks bedrag en voor elk telefoontje komt er een vast bedrag bovenop. Daar komt nog bij dat een bedrijf bij Bizziphone een eigen telefonist aangewezen krijgt die alles van het bedrijf afweet en bovendien zeer betrokken is bij de bedrijfsvoering zelf. Als kers op de taart zit je als opdrachtgever ook niet vast aan een contract, zodat het ook een handige uitkomst is wanneer een bedrijf gedurende een korte periode iemand nodig heeft. |
http://www.bizziphone.com/ |